FAQs

Necessites ajuda?

En la nostra secció de preguntes freqüents podràs resoldre els teus dubtes sobre el nostre servei perquè el teu viatge en Aerobús entre l’aeroport i la ciutat de Barcelona sigui el més còmode possible.

Viatge i servei

La línia A1 surt de Plaça Catalunya i fa parada en Carrer Sepúlveda, Plaça Espanya fins a arribar a la Terminal 1 on fa parada en Arribades i en Sortides. A la volta té parada en Plaça Espanya, Gran Via – Borrell, Plaça Universitat i finalitza a la Plaça Catalunya.

La línia A2 surt de Plaça Catalunya i fa parada en Carrer Sepúlveda, Plaça Espanya fins a arribar a la seva parada a la Terminal 2B. A la volta té parada a la Plaça Espanya, Gran Via – Borrell, Plaça Universitat fins a arribar a Plaça Catalunya.

Pots consultar les línies i horaris disponibles en la secció de Línies i horaris.

No, aquesta parada només està disponible pel trajecte des de l’aeroport fins al centre de Barcelona.

No, cap de les línies d’Aerobús té parada a l’Estació de Barcelona-Sants.

Pots consultar totes les parades disponibles a la secció de línies i horaris.

No, cap de les línies d’Aerobús té parada a l’Estació de Barcelona Nord.

Pots consultar totes les parades disponibles a la secció de línies i horaris.

El trajecte dura aproximadament entre 30 i 35 minuts, depenent de la franja horària en la qual agafis l’autobús.

La diferència principal entre la línia A1 i la línia A2 és la terminal de l’aeroport en la qual tenen el seu origen o destinació:

  • La línia A1 té com a origen/destinació la terminal 1.
  • La línia A2 té com a origen/destinació les terminals 2B i 2C.

Has de consultar amb la teva aerolínia la terminal on dirigir-te per a agafar el teu vol, així podràs saber en quina línia d’Aerobús has de viatjar.

L’Aerobús funciona les 24 hores del dia i els 365 dies de l’any.

Pots consultar les freqüències del servei en l’apartat de línies i horaris.

Sí, disposem d’un servei nocturn, l’Aerobús funciona les 24 hores del dia.

Pots consultar les freqüències de diumenges i festius a Línies i horaris.

Sí, hi ha un espai reservat a l’interior per a cadires de rodes, cotxets de bebè, bicicletes i equipatges grans.

Si hi ha una incidència amb el teu equipatge, emplena el formulari d’incidències de la web o truca al telèfon d’atenció al client 900 92 96 92.

L’empresa no es farà càrrec dels danys i/o deterioració que puguin sofrir els equipatges de mà, ni tampoc en els casos de robatori, extraviament o pèrdua d’aquests.

Es permet viatjar amb animals domèstics sempre que es transportin en gàbies/transportins de dimensions apropiades i homologades. Hauran de viatjar sempre en el mateix servei que la persona cuidadora i únicament s’admetrà un animal per viatge/bitllet. El transport de l’animal es realitzarà sota la responsabilitat de la seva cuidadora/or.

Si desitges obtenir més informació sobre els requisits exigits, consulta les condicions generals del servei de transport.

Les persones que ho precisin poden viatjar amb el seu gos d’assistència sempre que compleixi amb les mesures contemplades al Reial decret 1544/2007, de 23 de novembre, pel qual es regulen les condicions bàsiques d’accessibilitat i no discriminació per a l’accés i utilització de les maneres de transport per a persones amb discapacitat.

Tots els nostres autobusos estan adaptats i compten amb rampa per a les persones amb mobilitat reduïda.

No és necessari plegar la cadira de rodes ja que la persona pot viatjar asseguda en la seva cadira en l’àrea habilitada, sempre subjecta pels cinturons de seguretat.

Si ho prefereixes, pots viatjar amb la cadira plegada i col·locada en l’àrea d’equipatges i viatjar assegut en un seient reservat per a persones amb mobilitat reduïda.

Sí, tots els nostres autobusos disposen de wifi gratuït durant tot el trajecte.

Durant el viatge es facilitarà la clau d’accés per a poder navegar des del teu dispositiu dins de l’autobús.

Sí, tots els nostres seients disposen de carregadors USB per a diferents dispositius electrònics.

Sí, en els autobusos disposem del canal NúvolTV on les persones viatgeres podran consultar les parades, intercanvis amb altres serveis de transport, normes del servei, així com el temps i informació en temps real dels vols i del propi servei. A més, podràs conèixer els principals esdeveniments de la Ciutat Comtal.

Tota la flota d’autobusos d’Aerobús és sostenible. Comptem amb vehicles híbrids i amb autobusos elèctrics, així com els vehicles auxiliars que són 100% elèctrics.

No, els nostres autobusos no disposen de bany.

Els autobusos urbans no tenen l’obligació legal de comptar amb cinturons de seguretat.

La llei (Reial decret 445/2006) obliga a disposar de cinturons de seguretat en tots els vehicles interurbans i de llarg recorregut fabricats a partir del 20 d’octubre de 2007.

Sí, tant si viatges dins de l’Aerobús com si esperes a algú que viatja en el servei, pots consultar en temps real tota la informació que desitgis des de la pàgina web i l’app.

A més, disposem de tòtems informatius en el centre de Barcelona on es mostrarà aquesta informació, així com dins dels mateixos autobusos.

Bitllets

Pots consultar les diferents tarifes i descomptes disponibles a l’apartat de tarifes.

Pots consultar tots els punts de venda disponibles a la secció de punts de venta.

Disposem de venda online a la web i a l’app. També pots comprar el teu bitllet de manera presencial a les màquines d’autovenda distribuïdes pel centre de Barcelona i en l’aeroport, al personal auxiliar situat a les parades i en el nostre punt d’informació (situat temporalment a la T1), i en el mateix autobús.

Per a fer la compra en línia del bitllet hauràs de facilitar el teu nom i cognoms i una adreça de correu electrònic.

Per a fer la compra presencial no serà necessària cap documentació.

És molt senzill, tan sols has de seleccionar el tipus i nombre de bitllets que precises i afegir-lo a la teva cistella.

Una vegada tinguis tot el que precises seleccionat, podràs seguir pas per pas la venda. Hauràs de facilitar el teu nom i cognoms, una adreça d’email on rebre els bitllets i el mètode de pagament que prefereixis.

Una vegada efectuada la compra, rebràs en el teu correu electrònic la confirmació de la venda, així com un resum de tota la teva comanda. Aniran adjunts els bitllets per al seu futur ús.

Els bitllets tindran una validesa de 90 dies des de la seva compra.

En els bitllets d’anada i tornada, la vigència del viatge de tornada és de 90 dies des de la data del trajecte d’anada.

Els nens de fins a 4 anys viatgen gratis.

Els menors de 4 anys hauran de viajar sempre acompanyats per un adult, en cas contrari no s’admetrà l’accès del menor al servei.

Es recomana que els usuaris de quatre a dotze anys viatgin sempre acompanyats d’un adult, si bé se’ls permetrà viatjar sols sempre que disposin de l’autorització corresponent dels seus pares o tutors i es compleixin els requisits que s’estableixen en les condicions generals del servei de transport.

Així mateix, és important que tinguis en compte que no tenim personal auxiliar que s’encarregui de la cura del/a menor, i que el transport es realitzarà sota la responsabilitat del pare, mare o tutor del menor.

A través de la web i l’app, post comprar el teu bitllet de forma anticipada i utilitzar-lo fins 90 dies després de la seva compra.

No és possible fer una reserva.

No cal imprimir el bitllet abans de viatjar. Pots validar el teu bitllet des del telèfon mòbil o dispositiu electrònic al personal de conducció, que escanejarà directament el codi QR.

Sí, pots comprar un bitllet d’anada i tornada i utilitzar la tornada per a una altra terminal.

Tant el bitllet digital com l’imprès disposa d’un codi QR que s’haurà de validar en l’accés a l’autobús. Els bitllets d’anada i tornada funcionaran amb el mateix codi QR.

El bitllet combinat (tant el digital com l’imprès) vindrà amb un codi QR que correspon al bitllet d’Aerobús i haurà de ser validat en l’accés a l’autobús.

Després, per a utilitzar l’Hola Barcelona Travel Card, en el teu bitllet trobaràs un voucher que podràs canviar en qualsevol estació de metro de Barcelona. Has de dirigir-te a una de les màquines expenedores de títols, seleccionar el botó “voucher” i, a continuació, introduir el codi de 13 dígits per a obtenir la teva targeta.

Sí, disposem d’una tarifa combinada amb la qual tindràs dret a un viatge senzill amb metro o bus (dins de la TMB) i a un bitllet senzill per a l’Aerobús.

Pots consultar les condicions d’aquesta i altres tarifes aquí.

Podràs obtenir la factura del teu bitllet dins de l’Àrea Privada de la web, en l’apartat de Comandes.

Disposes de 90 dies per a retornar el teu bitllet sempre que no hagi estat utilitzat ni total ni parcialment (en el cas dels bitllets d’anada i tornada i els bitllets combinats).

Podràs retornar-ho a través de la web, dins de la teva àrea privada, o directament al personal auxiliar que trobaràs en els diferents punts d’informació.

El personal de conducció no acceptarà devolucions.

Reclamacions i altres

Si això succeeix, post enviar-nos un correu electrònic a través del formulari de contacte de la web indicant la incidència. T’atendrem en la major brevetat perquè puguis tenir el bitllet en el teu email.

No, la devolució del bitllet serà gratuïta i sense cost addicional.

Per a fer una reclamació contra l’empresa, hauràs de fer-ho en el llibre oficial de l’Administració, que podràs sol·licitar en els vehicles que presten els serveis. A més, la pots fer arribar mitjançant la pàgina de contacte de la web, seleccionant el formulari de reclamacions.

Si desitges fer algun suggeriment per tal de millorar algun dels nostres serveis o simplement traslladar-nos les teves necessitats particulars, pots fer-ho a través de la Bústia de Suggeriments habilitat en la secció de Contacte.

Si has perdut un objecte en l’autobús, serà necessari que obris una incidència al formulari de la web dedicat a objectes perduts, situat en la secció de Contacte.

De moment, pots dirigir-te (una vegada enviada la incidència a la web) al nostre punt de recollida situat temporalment a la Terminal 1 en la zona de sortides. Allà, disposem d’un lloc d’atenció a les persones viatgeres les 24 hores del dia i podràs recollir el teu objecte extraviat si ha estat trobat.

Recomanem sempre tenir a mà els objectes de valor i vigilar sempre que sigui possible l’equipatge.

Segons les condicions del servei, la vigilància de l’equipatge de mà correspon al viatger al qual acompanyen, per la qual cosa l’empresa no es responsabilitza dels danys i/o deterioració que puguin sofrir, ni tampoc en els casos de robatori, extraviament o pèrdua d’aquests.

Finalment, et recordem que, si ho desitges, pots formular una reclamació per aquests fets en el llibre oficial de reclamacions (facilitat per l’Administració competent) que està a la teva disposició en els vehicles de l’empresa.

Movilidad Segura

A l’Aerobús hem implantat un protocol contra la COVID-19 on s’han establert diverses mesures promogudes per l’empresa com pot ser la desinfecció diària dels autobusos, la instal·lació d’un sistema de renovació d’aire continu, la disposició de gels hidroalcohòlics en les entrades i sortides dels busos perquè les persones viatgeres puguin usar-ho, pagament segur a través de targetes o en màquines d’autovenda, etc.

A més, disposem també de mesures que la persona viatgera haurà de complir per a la seva seguretat i la de la resta de passatgers com l’obligatorietat de l’ús de mascareta en tot moment, la prohibició de menjar i beure a bord i la distància de seguretat entre persones.

Pots consultar més informació sobre el protocol contra el coronavirus aquí.

No, per motius de seguretat no es permet menjar durant el trajecte per garantir el correcte ús de la mascareta de totes les persones viatgeres durant en viatge.

Sí, disposem de venda en línia en la pàgina web i en l’app. A més, pots comprar de manera segura en les màquines d’autovenda del centre de Barcelona o de l’aeroport per a evitar llargues cues i aglomeracions en l’accés a l’autobús.