FAQs

Necessites ajuda?

En la nostra secció de preguntes freqüents podràs resoldre els teus dubtes sobre el nostre servei perquè el teu viatge en Aerobús entre l’aeroport i la ciutat de Barcelona sigui el més còmode possible.

Viatge i servei

Horaris i parades

La línia A1 surt de Plaça Catalunya i fa parada al Carrer Sepúlveda, Plaça Espanya fins arribar a la Terminal 1 on fa parada a Arribades i a Sortides. A la tornada realitza parada a Plaça Espanya, Gran Via – Borrell, Plaça Universitat i finalitza a la Plaça Catalunya.

La línia A2 surt de Plaça Catalunya i fa parada en Carrer Sepúlveda, Plaça Espanya fins a arribar a la seva parada en la Terminal 2B. A la tornada para a la Terminal 2C, Plaça Espanya, Gran Via – Borrell, Plaça Universitat i finalitza a la Plaça Catalunya.

Pots consultar les línies i horaris disponibles a la secció de Línies i horaris.

No, aquesta parada només està disponible per al trajecte des de l’aeroport fins al centre de Barcelona.

No, aquesta parada només està disponible per al trajecte des de l’aeroport fins al centre de Barcelona.

No, cap de les línies d’Aerobús té parada a l’Estació de Barcelona-Sants.

Pots consultar totes les parades disponibles a la secció de Línies i horaris.

No, cap de les línies d’Aerobús té parada a l’Estació de Barcelona Nord.

Pots consultar totes les parades disponibles a la secció de Línies i horaris.

El trajecte dura aproximadament entre 30 i 35 minuts, depenent de la franja horària en la qual agafis l’autobús.

La diferència principal entre la línia A1 i la línia A2 és la terminal de l’aeroport en funció del teu origen o destinació:

  • La línia A1 té com origen/destinació la terminal T1.
  • La línia A2 té com origen/destinació les terminals T2B – T2C.

Has de consultar amb la teva aerolínia a quina terminal dirigir-te per agafar el teu vol, així sabràs a quina línia d’ Aerobús has de viatjar.

L’Aerobús funciona les 24 hores del dia i els 365 dies de l’any.

Pots consultar les freqüències del servei a l’apartat de Línies i horaris.

Sí, disposem d’un servei nocturn. L’Aerobús funciona les 24 hores del dia.

Pots consultar les freqüències de diumenges i festius en Línies i horaris.

Sí, tant si viatges dins de l’Aerobús com si esperes a algú que viatja en el servei, pots consultar en temps real tota la informació que desitgis des de la pàgina web i l’app.

A més, disposem de tòtems informatius on es mostra aquesta informació, així com dins dels propis autobusos.

Equipatges

Sí, hi ha un espai reservat a l’interior per a cadires de rodes, cotxets de bebè, bicicletes i equipatges grans. Podeu consultar les condicions d’equipatge aquí.

Si hi ha una incidència amb el teu equipatge, omple el formulari d’incidències de la web o truca al telèfon d’Atenció al Client 900 92 96 92.

L’empresa no es farà càrreg dels danys i/o deterioració que puguin sofrir els equipatges de mà, ni tampoc en els casos de robatori, extraviament o pèrdua d’aquests.

Viatjar amb animals

Es permet viatjar amb animals domèstics sempre que es transportin en gàbies/transportines de dimensions apropiades i homologades. Hauran de viatjar sempre en el mateix servei que la persona cuidadora i únicament s’admetrà un animal per viatge/bitllet. El transport de l’animal es realitzarà sota la responsabilitat de la seva cuidadora/or.

Si desitges obtenir més informació sobre els requisits exigits, consulta les condicions generals del servei de transport.

Les persones que ho precisin poden viatjar amb el seu gos d’assistència sempre que compleixi els termes que preveu el Reial decret 1544/2007, de 23 de novembre, pel qual es regulen les condicions bàsiques d’accessibilitat i no discriminació per a l’accés i la utilització dels mitjans de transport per a persones amb discapacitat.

Viatjar amb nens

Els nens de menys de 4 anys viatgen gratis. 

Els menors de quatre anys han de viatjar sempre acompanyats per un adult. En cas contrari, no s’admetrà l’accés del menor al servei.

Es recomana que els usuaris de quatre a dotze anys viatgin sempre acompanyats d’un adult, si bé se’ls permetrà viatjar sols sempre que disposin de l’autorització corresponent dels seus pares o tutors i es compleixin els requisits que s’estableixen en les condicions generals del servei de transport.

Així mateix, és important que tinguis en compte que no es disposa de personal auxiliar que s’encarregui de la cura del/a menor, i que el transport es realitzarà sota la sencera responsabilitat del pare, mare o tutor del/a menor.

Movilidad segura

A l’Aerobús hem implantat un protocol contra la COVID-19 on s’han establert diverses mesures promogudes per l’empresa com pot ser la desinfecció diària dels autobusos, la instal·lació d’un sistema de renovació d’aire continu, pagament segur a través de targetes o en màquines d’autovenda, etc.

L’ús de la mascareta no és obligatori a bord de l’autobús. Recomanem utilitzar la mascareta en el cas de presentar símptomes compatibles amb la grip, covid o altres malalties respiratòries.

Pots consultar més informació sobre el protocol de movilitat segura aquí.

No, per motius d’higiene no es permet menjar durant el trajecte.

Sí, disposem de venda online a la pàgina web i a la app. També pots comprar de manera segura a les màquines d’autovenda disponibles al centre de Barcelona i a les terminals de l’aeroport per a evitar cues i aglomeracions en l’accés a l’autobús.

Accesibilitat

Tots els nostres autobusos estan adaptats i compten amb rampa per a les persones amb mobilitat reduïda.

No és necessari plegar la cadira de rodes ja que la persona pot viatjar asseguda en la seva cadira en l’àrea habilitada, sempre subjecta pels cinturons de seguretat.

Si ho prefereixes, pots viatjar amb la cadira plegada i col·locada a l’àrea d’equipatges i viatjar assegut en un seient reservat per a persones amb mobilitat reduïda.

A bord

Sí, tots els nostres autobusos disposen de wifi gratuït durant tot el trajecte.

Durant el viatge es facilitarà la clau d’accés per a poder navegar des del teu dispositiu dins de l’autobús.

Sí, tots els nostres seients disposen de carregadors USB per a diversos dispositius electrònics.

Sí, en els autobusos disposem del canal NúvolTV on les persones viatgeres podran consultar les parades, intercanvis amb altres mitjans de transport, normes del servei, així com el temps i informació en temps real dels vols i del propi servei. A més, podràs conèixer els principals esdeveniments de la Ciutat Comtal.

Tota la flota d’autobusos d’Aerobús és sostenible. Comptem amb vehicles híbrids i amb autobusos elèctrics, així com els vehicles auxiliars que són 100% elèctrics.

No, els nostres autobusos no disposen de bany.

Els autobusos urbans no tenen l’obligació legal de comptar amb cinturons de seguretat.

La llei (Reial decret 445/2006) obliga a disposar de cinturons de seguretat en tots els vehicles interurbans i de llarg recorregut fabricats a partir del 20 d’octubre de 2007.

Tarifes i bitllets

Tarifes y descomptes

Pots consultar les diferents tarifes i descomptes disponibles a l’apartat de tarifes.

Les famílies nombroses i monoparentals gaudeixen d’un descompte en el bitllet senzill d’Aerobús del 50% o 20% segons categoria.

Aquest títol de transport amb bonificació FM/FN només es pot adquirir al personal de parada o conducció amb els següents documents acreditatius (originals i vigents):

• El DNI, el NIE o el passaport.
• El títol de família monoparental o nombrosa (el títol familiar o l’individual) que hagi emès la Generalitat de Catalunya o el títol de família nombrosa emès per qualsevol altra comunitat autònoma.

En el moment de la compra del btillet, les persones beneficiàries del descompte han de tenir en vigor el document que acrediti la seva identitat (DNI, NIE o passaport del titular) i el document que acrediti la condició de membre de família monoparental o de família nombrosa de categoria general (bonificació 20%) o especial (bonificació 50%).

Compra i gestió del bitllet

Pots consultar tots els punts de venda disponibles a la secció de punts de venda.

Disposem de venda online a la web i a l’app. També pots comprar el teu bitllet de manera presencial en efectiu (canvi màxim 20eur) i targeta de crèdit a les màquines d’autovenda distribuides a Pl. Catalunya i l’Aeroport T1 i T2, al personal auxiliar situat a les parades i a bord de l’autobús.

Per a fer la compra en línia del bitllet hauràs de facilitar el teu nom i cognoms i una adreça de correu electrònic.

Per a fer la compra presencial no serà necessària cap documentació.

És molt senzill, tan sols has de seleccionar el tipus i nombre de bitllets que precises i afegir-lo al teu carret.

Una vegada tinguis tot el que precises seleccionat, podràs seguir pas per pas la venda. Hauràs de facilitar el teu nom i cognoms, una adreça d’email on rebre els bitllets i seleccionar el mètode de pagament que prefereixis.

Una vegada efectuada la compra, rebràs al teu correu electrònic la confirmació de la venda, així com un resum de tota la teva comanda. Aniran adjunts els bitllets per al seu futur ús.

Per poder anul·lar el teu bitllet a través de la web hauràs d’anar a la secció “El meu compte” i accedir introduint les teves dades. A continuació, fes clic a “Comandes” i podràs veure totes les comandes realitzades. Clica sobre”Cancel·lació i reemborsament” de la comanda que vols fer la devolució. 

No s’admetrà la cancel·lació del
bitllet, ni per tant tindràs dret a la devolució de l’import
, sempre que el bitllet hagi estat utilitzat completa o parcialment o s’hagi superat la
validesa de 90 dies des de la data de compra.

Els bitllets tindran una validesa de 90 dies des de la seva compra.

En els bitllets d’anada i tornada, la vigència de l’bitllet de tornada és de 90 dies a partir de la data del viatge d’anada.

Mitjançant la web i l’app, pots comprar el teu bitllet amb antelació i utilizar-ho fins 90 dies després de la seva compra.

No és possible fer una reserva.

No cal imprimir el bitllet abans de viatjar. Pots validar el teu bitllet des del telèfon mòbil o dispositiu electrònic al personal de conducció, que escanejarà directament el codi QR.

Si, pots comprar un bitllet anada i tornada i utilitzar la volta per a una altra terminal.

Tant el bitllet digital com l’imprés disposen d’un codi QR que s’ha de validar en l’ accés a l’autobús. Els bitllets d’anada i tornada funcionaran amb el mateix codi QR.

Per obtenir la factura del tu bitllet, envia un email a info@aerobusbarcelona.es amb les teves dades fiscals i el btillet d’Aerobús.

Bitllets combinats

El bitllet combinat (tant el digital com l’imprès) vindrà amb un codi QR que correspon al bitllet d’Aerobús i haurà de ser validat en l’accés a l’autobús.

Després, per utilizar l’ Hola Barcelona Travel Card, al teu bitllet trobaràs un voucher que pots bescanviar a qualsevol estació de Metro de Barcelona (excepte a les estacions de l’ Aeroport T1 i T2). Has de dirigir-te a una de les màquines expenedores de títols, seleccionar el botó “voucher” i, a continuació, introduir el codi de 13 dígits per a obtenir la teva targeta.

Sí, disposem d’una tarifa combinada amb la que tens dret a un viatge senzill al metro o bus (xarxa TMB) i a un bitllet senzill d’Aerobús. Excepte a les estacions de l’ Aeroport T1 i Aeroport T2.

Pots consultar les condicions d’aquesta i altres tarifes aquí.

Atenció al client

Reclamacions i suggeriments

Si això succeeix, pots enviar-nos un correu electrònic mitjançant el formulari de contacte indicant la incidència. T’atendrem en la major brevetat perquè puguis tenir el bitllet al teu email.

Disposes de 90 dies per tramitar la devolució del teu bitllet sempre que no hagi estat utilitzat ni total ni parcialment (en el cas dels bitllets d’anada i tornada i els combinats). Pots fer la devolució mitjançant la pàgina de contacte de la web, seleccionant el formulari de reclamacions.

El personal de conducció no acceptarà devolucions.

No, la devolució del bitllet serà gratuïta i sense cost addicional.

Per a fer una reclamació enfront de l’empresa, hauràs de fer-ho en el llibre oficial diligenciat per l’Administració, que podràs sol·licitar en els vehicles que presten els serveis.

També ens pots fer arribar la teva queixa a través de la pàgina de contacte de la web, seleccionant el formulari de reclamacions i cobrint tots els camps requerits. Recomanem també donar la informació més completa possible per disminuir el temps de resolució.Les queixes seran ateses en un termini màxim de 7 dies.

Si vols consultar l’estat de la teva queixa, ho podràs fer sempre a través dels canals d’atenció al client (info@aerobusbarcelona.es o +34 900 92 96 92).

Si desitges fer algun suggeriment a fi de millorar algun dels nostres serveis o simplement traslladar-nos les teves necessitats particulars, pots fer-ho a través de la Bústia de Suggeriments habilitat en la secció de Contacte.

Objectes perduts

Si has perdut un objecte a l’autobús, serà necessari que obris una incidència al formulari de la web dedicat a objectes perduts, situat a la secció de contacte.

També, pots adreçar-te al nostre personal de parada i preguntar sobre el teu objecte perdut situat a les principals parades del servei: Pl. Catalunya, Terminal 1 i Temrinal 2. A la Terminal 1, disposem d’atenció a les persones viatgeres les 24 hores del dia i pots recollir el teu objecte oblidat si l’hem trobat.
Recomanem sempre tenir a mà els objectes de valor i vigilar sempre que sigui possible l’equipatge.

Segons les condicions del servei, la vigilància de l’equipatge de mà correspon al viatger al qual acompanyen, per la qual cosa l’empresa no es responsabilitza dels danys i/o deterioració que puguin sofrir, ni tampoc en els casos de robatori, extraviament o pèrdua d’aquests.

Finalment, et recordem que, si ho desitges, pots formular una reclamació per aquests fets en el llibre oficial de reclamacions (diligenciat per l’Administració competent) que està a la teva disposició en els vehicles de l’empresa.