Edifici La Model

Imagen de la fachada de la Carcel La Modelo

Si ets de Barcelona, segur que coneixes l’antic centre penitenciari de La Model, un centre penitenciari a la ciutat de Barcelona que va ser inaugurat el 9 de juny de 1904, i que va oferir servei durant 113 anys. La Model es va construir amb l’objectiu de ser un centre penitenciari exemplar, pretenent ser un model a seguir.

Avui en dia es tracta d’un espai memorial en el qual es recupera i s’interpreta la història del centre, recuperant fins a més d’un segle d’història i mantenint viva la memòria de La Model. La presó fou de gran importància durant el segle XX a Barcelona, i va arribar a acollir milers de presos, incloent-hi presos polítics en l’època del franquisme, durant molts anys.

En l’actualitat, es pot visitar el recinte gratuïtament, i pots reservar prèviament l’entrada gratuïta amb visita guiada perquè t’expliquin més història de l’espai, el context en el qual es va crear, el perquè de la seva arquitectura, i com va anar evolucionant a mesura que passaven els anys.

Encara que, si prefereixes visitar-la sense guia, pots fer-ho sense necessitat de reservar prèviament durant els següents dies de cada setmana:

  • Divendres: de 16:00 a 18:00 h
  • Dissabtes: de 10:00 a 14:00 h i de 16:00 a 18:00 h
  • Diumenges: de 10:00 a 14:00 h

L’ Espai Memorial de La Model s’ubica al Carrer d’Entença, 155. I, malgrat ser un gran centre memorial actualment a Barcelona, hi ha un projecte d’ordenació previst en un futur, per a convertir La Model en un espai d’equipaments i habitatge social i en un nou parc urbà.

 

Descobreix Barcelona amb l’Aerobús, i deixat portar en tan sols 35 minuts fins al centre de Barcelona. No t’ho pensis!